Na tej stronie dowiesz się co należy zrobić, krok po kroku, aby zostać
klientem firmy Optigen i zoptymalizować koszta związane z działalnością
gospodarczą.
Cała procedura to 7 bardzo prostych kroków:
1. Rejestracja
konta na portalu Optigen.pl,
2. Rejestracja
w Programie,
3. Podpisanie
umowy o pracę,
4. Podpisanie
umowy Koordynatora Programu,
5. Opłacenie
abonamentu,
6. Wyrejestrowanie
z ZUS,
7. Oczekiwanie
na dokumenty.
Rejestracja konta na portalu Optigen.pl
Najpierw przejdź na stronę poniżej:
Załóż konto w portalu Optigen.pl
Po załadowaniu strony kliknij jak na zdjęciu poniżej:
Podaj swoje imię i nazwisko, aktualny adres E-mail i inne wymagane dane do
rejestracji. Zapamiętaj wybraną nazwę użytkownika oraz hasło!
Sprawdź teraz swoją pocztę E-mail i potwierdź swoje dane klikając na specjalny
odnośnik we wiadomości od Optigen.
Po kliknięciu, nasze konto w portalu Optigen.pl (wymagane do zarejestrowania
się w Programie) zostanie aktywowane.
Przejdź teraz do rejestracji w Programie aby zostać klientem firmy.
Rejestracja w Programie
Podaj Optigen ID oraz nazwisko osoby polecającej i kliknij na "Weryfikuj
dane".
OptigenID: KB011053A
Nazwisko: Borzyszkowski
Zatwierdź dane klikając "Dalej".
Wpisz swoją nazwę użytkownika do portalu Optigen.pl, którą wybrałeś wcześniej i
kliknij na "Sprawdź dostępność swojego loginu".
Wyświetlą się Twoje dane, kliknij Dalej a przejdziesz do formularza
rejestracyjnego dla klientów.
Wybieramy z listy Koordynator Aktywny - będziemy jednocześnie korzystali
z optymalizacji składek jak również mamy możliwość zarabiania dodatkowych
pieniędzy.
Wypełniamy formularz wg wzoru powyżej i przechodzmy do następnego kroku.
Jeżeli posiadasz już swój numer NINO (National Insurance Number) podaj go, w
przeciwnym wypadku, pozostaw to pole puste.
Podaj swój adres zameldowania, taki sam, jak w dowodzie osobistym. Jeżeli Twoje
adresy zamieszkania i korespondencyjne są inne niż adres zameldowania, podaj je
w formularzu.
Uwaga! Jako datę zatrudnienia podaj datę od kiedy rozpoczynasz
optymalizację swoich składek ZUS (podejmujesz zatrudnienie w UK) i opłacasz
abonament.
Pamiętaj, wyrejestrować z ZUS za miesiąć bieżący możemy tylko do 10tego
dnia danego miesiąca.
Np. jeżeli dzisiaj jest 20ty września 2009 i planujemy wyrejestrować się z ZUS
od pażdziernika, podajemy datę 2009-10-01.
Dane firmy (dane do faktury) są dla osób, które dodatkowo chcą korzystać z
dochodu pasywnego, który oferuje firma Optigen.
Po kliknięciu "Rejestruj" Twoje konto zostanie w pełni
utworzone i otrzymasz swój OptigenID.
Następnym krokiem jest wydrukowanie, wypisanie i odesłanie do Optigenu
odpowiednich umów.
Podpisanie umowy o pracę
Należy teraz pobrać umowę o pracę, wydrukować i wypełnić ją zgodnie ze wzorem
poniżej i odesłać na adres Optigenu.
Ściągnij umowę o pracę
(Plik PDF można uruchomić za pomocą programu Adobe Reader)
Przykładowy wzór prawidłowo wypełnionej umowy o pracę:
Po wypełnieniu umowy, podpisz ją na drugiej stronie w lewym dolnym rogu i
wyślij na adres:
Optigen Sp. z o.o.
ul. Targowa 3
35-064 Rzeszów
Po tak wypełnionej umowie o pracę, wysłaniu jej do Optigenu i opłaceniu
abonamentu maksymalnie do 2 tygodni czasu otrzymamy drogą pocztową certyfikat
zatrudnienia, który wygląda następująco:
Podpisanie umowy Koordynatora Programu
Jeżeli jesteś zainteresowany możliwościami uzyskania dochodu pasywnego,
wydrukuj i wypełnij umowę Koordynatora Programu.
Ściągnij umowę Koordynatora Programu
(Plik PDF można uruchomić za pomocą programu Adobe Reader)
Zamieszczam również przykładowy wzór wypełnienia umowy koordynatorskiej:
LISTA KODÓW NFZ
|
Po wypełnieniu umowy, podpisz ją na drugiej stronie w lewym dolnym rogu i
wyślij na adres:
Optigen Sp. z o.o.
ul. Targowa 3
35-064 Rzeszów
Opłacenie abonamentu
Pamiętaj! Do każdego 7go dnia miesiąca bieżącego należy opłacić
abonament w firmie Optigen w wysokości 499 zł.
Wpłaty należy dokonać przelewem na konto podane poniżej:
Numer konta: 32 1240 1792 1111 0010 2292 8101
Odbiorca: Optigen Sp. z o.o. ul. Targowa 3 35-064
Rzeszów
Tytułem: PESEL:{Twój nr PESEL} NIP:{Twój nr NIP}
Istnieje możliwość obniżenia abonamentu o 100 zł za każdym razem, gdy
polecimy nowego klienta firmie Optigen, oczywiście pamiętając, aby
zarejestrował się używając naszego OptigenID.
Wyrejestrowanie z ZUS
Po opłaconym abonamencie, następny krok, to udanie się do swojej siedziby ZUS w
celu wyrejestrowania się.
Wypełniamy w tym celu druki ZUS ZWPA oraz ZUS ZWUA.
Jeśli urzędnik zapyta o przyczynę, należy powiedzieć, że jest się zatrudnionym
na etacie w Wielkiej Brytani i tam odprowadzane są składki na ubezpieczenia.
Jeśli z jakichś przyczyn urzędnik nie będzie komunikatywny lub będzie starał
się utrudniać, należy przedstawić mu te oto oświadczenie:
(Plik PDF można uruchomić za pomocą programu Adobe Reader)
Należy pamiętać o tym, że wyrejestrowanie za miesiąc bieżący jest możliwy tylko
do 10-tego dnia miesiąca.
Oczekiwanie na dokumenty
Maksymalnie do dwóch tygodni otrzymamy oryginał naszej umowy o pracę.
W przeciągu miesiąca czasu otrzymamy naszą Europejską Kartę
Ubezpieczeń uprawniającą nas do uzyskania pomocy medycznej w każdej
placówce medycznej na terenie Uni Europejskiej.
Otrzymamy także kartę NIN (National Insurance Number).
Z biegiem czasu będziemy otrzymywać wszystkie dokumenty rozliczeniowe itp,
których status na bieżąco można śledzić w Panelu Klienta na stronie
Optigen wybierając "Status Dokumentów".